APLIKACJE DO DOKUMENTOWANIA WSPOMNIEŃ Z PODRÓŻY

Wielkimi krokami zbliża się Majówka 2018 i też mój pierwszy od 10 lat wyjazd w tym terminie. Od dawien dawna szukałam aplikacji, dzięki której będę mogła w jednym miejscu zapisywać zdjęcia z danego wyjazdu, oznaczać miejsca na mapie, w których byłam i mieć możliwość dodania paru słów od siebie. Postanowiłam więc zrobić rekonesans aplikacji służących temu celowi.

JOURNI

Journi przypadło mi do gustu, ponieważ jest jedną z ładniejszych aplikacji, które udało mi się znaleźć. Przywiązuję do tego ogromną wagę, a wręcz brzydki design aplikacji jest w stanie zniechęcić mnie do korzystania z niej. Journi posiada wszystkie z opcji, które potrzebne są wg mnie w tego typu aplikacjach:

• możliwość tworzenia mapy miejsc, które się odwiedziło;
  • możliwość dodania podróży samolotem: daty, godziny;
  • możliwość dodania zdjęć, a do nich: pogody, naklejki, daty, godziny, moje notatki;
  • możliwość udostępniania tworzonych albumów na social media
  • MOŻLIWOŚĆ WYDRUKU FOTOKSIĄŻKI bezpośrednio przy pomocy aplikacji !!

journi

VOLO

Volo to druga w kolejności aplikacja do dokumentowania wspomnień z podróży z tych ładniejszych, z których aż chce się korzystać 🙂 Oprócz możliwości dodania zdjęć z datą, komentarzem, lotami, oznaczeniem miejsca, w którym byliśmy na mapie, Volo w bardzo fajny sposób porządkuje dokumentowanie. Gdy dodajemy zdjęcie, cytat, notatkę lub drogę pojawia się informacja, w którym dniu podróży miało to miejsce: Day 1, Day 2. Według mnie to fajna opcja, bo przeglądanie wspomnień staje się bardziej czytelne i przejrzyste.

volo

BONJOURNAL

Bonjournal to minimalistyczna wersja dziennika podróżniczego. W odróżnieniu od dwóch poprzednich nie widzę tu opcji przeglądania zdjęć i innych pamiątek z podróży jak na tablicy, którą można scrollować. Za to jak widać na zdjęciu z lewej, tablica pokazuje ponumerowane notki, które utworzyliśmy, w których schowane mogą być zdjęcia, które już zrobiliśmy, ale też wszelkie plany podróżnicze, np: Things to do, co chcemy zobaczyć lub koniecznie być. Myślę, że ta aplikacja dobrze sprawdzi się podczas planowania podróży.

Bonjournal

ATAMEO

Atameo również musiało znaleźć się w tym przeglądzie, ponieważ daje dodatkową możliwość, jaką jest zapisanie muzyki z podróży. W odróżnieniu od poprzednich aplikacji, nie dodaje się tu wpisów jak w dzienniku, tylko w jednej karcie uzupełnia się dane z podróży. Można też dodać towarzyszy swoich podróży. Przy okazji we wpisie z podróży znajdują się informacje o kraju, który odwiedzamy, tj. stolica, waluta, strefa czasowa, populacja i wielkość kraju.

atameo

FABRIC

Wielkim plusem tej aplikacji jest to, że zapisuje na mapie zdjęcia od razu przy miejscowości, w której zostały zrobione. Jest to więc taki trochę dziennik dla leniwych 🙂 Nie trzeba w sumie nic więcej robić, a ewentualnie można dopisać jakąś notatkę. Zawsze chciałam mieć taką mapkę, na której będą naniesione zdjęcia z moich podróży, a ta aplikacja spełnia to zadanie.

HELLOWORLD

Hello World to również dziennik z podróży, ale raczej w wersji okrojonej. Możemy w nim wpisać miejsca, które odwiedziliśmy(tablica po środku), które pojawią się w statystykach (tablica po lewej). Raczej mało kto zastanawia się ile procent jakiegoś kraju zwiedził 😀 No, ale z całą pewnością są to ciekawe dane, które zmuszają do przemyśleń. Ciekawą opcją jest też możliwość dodawania miejsc, które chcielibyśmy odwiedzić do Wish listy.

helloworld

TRAILWALLET

Trail Wallet to aplikacja, dzięki której możemy zaplanować i śledzić swój podróżniczy budżet. Aplikacja jest niezwykle prosta i intuicyjna. Nie ma żadnych zbędnych dodatków, co dla mnie jest ogromnym plusem. Fajne jest to, że gdy w przyszłości będziemy chcieli przypomnieć sobie ile kosztował nas nocleg, wyżywienie lub cokolwiek innego, to z łatwością będziemy mogli wrócić do tych danych. Z całą pewnością będę z niej korzystać podczas podróży.

trailwallet

SPAIN&PORTUGAL

Jak się pewnie domyślacie, moja najbliższa podróż odbędzie się do Hiszpanii. Nie mogło więc zabraknąć jakiegoś Travel Guide w moim telefonie. Ta apka wydaje mi się być idealna, ponieważ oprócz spisu ciekawych miejsc, można w niej  przypisać je do konkretnego dnia i w ten sposób powstaje mapa podróży.

Aplikacji do dokumentowania wspomnień z podróży jest oczywiście więcej. Udało mi się zapisać całe dwie tablice w telefonie z aplikacjami w stylu TRAVEL DARIES. Większość jednak nie spełnia moich wymagań estetycznych 😀

Z całą pewnością będę korzystać z Journi, ponieważ ciekawi mnie jak wyjdzie album, który można wydrukować bezpośrednio z tej aplikacji (odpłatnie). Bon Journal będzie fajną opcją do zapisania miejsc, które chciałabym odwiedzić  w mojej następnej podróży. Na pewno będę też korzystać z Trail Wallet, ponieważ już od dłuższego czasu spisuję swoje wydatki. Z ciekawości jaki procent świata udało mi się zwiedzić pokuszę się też o uzupełnianie Helloworld. Tak naprawdę wszystkie z zapisanych tu aplikacji wydają mi się ciekawe i chciałabym kiedyś wypróbować je wszystkie 🙂

A Wy z jakich aplikacji korzystacie w czasie podróży ?

• Naprawdę nigdy nie wpadlam na taki sposób uwieczniania podróży. Apliakcje na pewno wypróbuję, jak tylko udam się na urlop!

• W takim razie udanego urlopu i daj znać, z której skorzystałaś ! 🙂

• Całkiem ciekawe propozycje

• Weronika Więcław

Uwielbiam zdjęcia i robię je w każdej warte uwiecznienia chwili :). Lubię później do nich wracać. Wypróbuje podane przez Ciebie aplikacje 🙂 Super post, pozdrawiam 🙂

• Również pozdrawiam 🙂 Daj znać na jaką się skusiłaś 🙂

• Wow, nie znałam żadnej. Dzięki za garść informacji!

• Anna Kozakiewicz

świetne zestawienie zwłaszcza przed wakacjami 🙂

• Nie znałam żadnej z nich! Używam tylko iVisited do oznaczania krajów, w których byłam 🙂

• Jak szukałam aplikacji w app store to znalazłam i ściągnęłam sobie na tel dwie tablice tych aplikacji do dokumentowania wspomnień i nie mogłam uwierzyć, że jest ich aż tyle 😀 Niesamowite ile ich powstało. iVisited – masz na myśli Mark O’Travel: Where I’ve been ?

• Szczerze mówiąc nie wiedziałam, że można podróżować, robić zdjęcia i jednocześnie je układać i porządkować. Muszę się trochę podszkolić i na pewno wykorzystam którąs z polecanych przez Ciebie aplikacji.
    Do Hiszpanii jedziesz na własną rękę czy z biurem? Udanego wypoczynku życzę 🙂

• Do Hiszpanii jadę na własną rękę. Miesiąc temu rezerwowaliśmy bilety na samolot i nocleg. Reszta to dzika karta 🙂 Nie mogę się już doczekać :-)) A jak tam Twoje plany majówkowe ? Daj znać z jakiej aplikacji skusiłaś się skorzystać. Nawet jak będzie to inna niż na mojej liście 😉

• Rewelacja, nie znałam żadnej z nich ale w przyszłości na pewno skorzystam!

• Super! Daj znać, która najbardziej przypadła Ci do gustu 🙂

• Wow! Nie znałam żadnej z tych aplikacji. Ja korzystam z Google Maps z włączoną osią czasu. Przed wyjazdem zaznaczam na Google Maps miejsca do zobaczenia i podczas podróży używam jej jako nawigacji, a po powrocie mogę łatwo przejrzeć trasy i miejsca, które pokonałam. No i prowadzę analogowy travel journal w notesie 🙂 Za dwa tygodnie jadę na Sycylię, więc wypróbuję którąś z Twoich propozycji 🙂

• A wiesz, że nie korzystałam z tej opcji w Google Maps wcześniej. Ba! Ja nawet nie wiedziałam, że jest tam coś takiego jak oś czasu, dlatego dziękuję za informację 🙂 W czasie podróży mieliśmy nawigację w samochodzie, ale najbardziej sprawdziły nam się mapy google właśnie. Z apek, które podałam najbardziej spodobała mi się Volo i Trail Wallet, więc polecam 🙂

• Mi do tej pory wystarczał Instagram i Google Maps, ale JOURNI wygląda kusząco.
    Fun fact: w ramach pracy licencjackiej projektowałam aplikację dla turystów i nazwałam ją Hello World. Służyła trochę do innych rzeczy, ale i tak dziwnie mi się zrobiło, jak zobaczyłam appkę o takiej nazwie na twojej liście:)

• A to ciekawe z tym Hello World! A gdzieś można ją znaleźć ?